2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ An analysis of evaluative language in online film reviews 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 12 กุมภาพันธ์ 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The International Conference on English Language Studies 2021 (ICELS 2021) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Ubon Ratchathani University, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Online 
     จังหวัด/รัฐ Online 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 27 สิงหาคม 2564 
     ถึง 28 สิงหาคม 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) กำลังอยู่ในระหว่างจัดพิมพ์ เเต่ทำการนำเสนอในงานเเล้ว สิงหาคม ปี 2022 
     Issue (เล่มที่) กำลังอยู่ในระหว่างจัดพิมพ์ เเต่ทำการนำเสนอในงานเเล้ว สิงหาคม ปี 2022 
     หน้าที่พิมพ์ https://www.ubu.ac.th/icels2021/ubrc_agenda.php 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Evaluative language refers to words or phrases that express the attitude of the writer or speaker (Hunston, 2011). In the past, studies of evaluative language focused extensively on written advertisements and commercials (Kheovichai, 2014; Pounds, 2011, Shaw, 2006). However, evaluative language is also commonly found in other types of written discourse such as online film reviews (Jong & Burgers, 2013). Therefore, this present study provided an analysis of evaluative language found in written English language online film reviews and compared results between consumer and professional critics. The data for the analysis has been collected from 32 online film reviews consisting of 16 consumer reviews, and 16 professional reviews. In total, 15,829 words and tokens have been analyzed using attitude analysis by Martin and White (2005) along with six aspects of film review by Na et al. (2009). As a result, there were 324 instances of evaluative language being used, 148 instances were featured in reviews of consumer critics and 176 instances were featured in reviews of professional critics. In summary, the findings and discussion of this present study revealed that both groups of critics focused on appraising film elements. However, professional critics tend to be more reserved and specific while consumers were more straightforward and unspecific. The findings also revealed a potentially interesting relationship between the critic and the aspects of the film they chose to evaluate 
ผู้เขียน
625080013-5 นาย จาตุรนต์ อิ่มอรุณรักษ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0