ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Impact of Laos-China Railway on Tourism along the Railway line in Lao PDR |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
25 กุมภาพันธ์ 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
INCBAA : The International and National Conference on Business Administration and Accountancy |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Thailand Regional Business School Network |
สถานที่จัดประชุม |
Pattaya Chonburi, THAILAND |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
25 กุมภาพันธ์ 2565 |
ถึง |
25 กุมภาพันธ์ 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
27 |
หน้าที่พิมพ์ |
93-103 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Transportation is an important part of a tourism system and is an indispensable prerequisite for tourism development. Against the background of the Laos-China Railway construction, based on previous studies on the impact of high-speed railways on regional tourism, a qualitative analysis method of in-depth interview was used to study the impact of the Laos-China Railway on tourism along the line in Laos. On this basis, using TOWS analysis, the conclusion can provide a basis for decision-making regarding the development of tourism along the Laos-China Railway. The results show that the opening of the Laos-China Railway will not only reduce the cross-province travel times, but also have an impact on the stay-time at tourist destinations; In terms of the impact on other transport systems, the impact on inter-provincial public transport such as aircraft and inter-provincial shuttle buses is great, but the impact on urban public transport is small; In terms of the influence upon travel behavior, people's travel patterns will be transformed from being single leisure travel to become a combination of leisure and family visits as the train will become the preferred means of transportation for inter-provincial travel in the regions along the line. By using TOWS analysis, this paper objectively analyzes the threats, opportunities, disadvantages and advantages of the operation of the China-Laos railway to the development of tourism along the line, constructs a TOWS matrix and puts forward five strategies for the development of tourism along the railway line according to the matrix analysis. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|