2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Effects of Blended Learning Instruction on Vocabulary Knowledge of Thai Primary School Students 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 11 เมษายน 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร English Language Teaching 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Canadian Center of Science and Education 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 2022 
     ฉบับที่ 15 
     เดือน พฤษภาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The present study aimed to investigate the effects of blended learning instruction on vocabulary knowledge of Thai primary school students and students' perceptions toward learning vocabulary through blended learning instruction. A mixed-methods approach was used. Quantitatively, a single group pretest-posttest design was used to measure students' vocabulary knowledge after ten weeks of vocabulary lessons via blended learning instruction. The qualitative method focused on students' perceptions toward blended learning instruction. There were a total of eight student participants at a small school in Kosumphisai, Maha Sarakham province. Three students were in fifth grade and five students in sixth grade. Two research instruments were used in this study: a pre-and-post-test and an in-depth interview. The quantitative results revealed that the post-test score was higher than the pretest score. The blended learning instruction can improve the students' vocabulary knowledge. The qualitative results showed that students had positive attitudes toward blended learning instruction on vocabulary teaching. 
     คำสำคัญ vocabulary knowledge, blended learning, Thai primary school students 
ผู้เขียน
625080022-4 น.ส. พิจิตรา กะตะศิลา [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0