2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ THE DRIVING FACTORS AND OUTCOMES OF CSR: ACOMPARATIVE STUDY BETWEEN THAILAND AND INDONESIA IN BANKING BUSINESS 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 กุมภาพันธ์ 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The International and National Conference on Business Administration and Accountancy 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Thailand Regional Business Schools Network 
     สถานที่จัดประชุม Mytt Beach Hotel, Pattaya City, Chonburi Province 
     จังหวัด/รัฐ Pattaya City, Chonburi Province 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 25 กุมภาพันธ์ 2565 
     ถึง 25 กุมภาพันธ์ 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1-1336 
     Editors/edition/publisher Burapha Business School 
     บทคัดย่อ The corporate Social Responsibility (CSR) program has become one of the primary concerns worldwide. For many National banks, treating the environment and the community well is essential to business practice and reputation, reflected in their CSR communication strategies. CSR communication strategies are a company's obligation to consider the interests of its, customers, shareholders, communities, and the environment and to consider the social and environmental consequences. CSR plays an crucial role in relationship building with customers. Therefore, the main aim of this research is comparative study between Thailand and Indonesia in banking business. Then, to investigates the relationship between social media influencers, customer company identification and consumer skepticism on CSR communication strategies. This study's model considers three independent variables, i.e., social media influencers, customer company identification and consumer skepticism, to link CSR communication strategies. The sampling method in this study is country comparability can be achieved by matching the samples or statistical control. The respondents were 400 customers who have purchased products and knew about CSR programs of the National Bank (Krungthai, Thailand and BRI, Indonesia). Data analysis used structural equation modelling (SEM) to test the hypotheses. Furthermore, Social media influencer positively impacts CSR communication strategies. Besides, this study found that customer company identification positively impacts CSR communication strategies. While the consumer skepticism effect positively impacts the relationship between CSR communication strategies.  
ผู้เขียน
645210052-5 Mr. NIZAR FAUZAN [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0