2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Playing in Upright Position Affect Gross Motor and Language Development ofOrphan Infants 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 มีนาคม 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม การประชุมวิชาการเสนอผลงานวิจัยระดับบัณฑิตศึกษาแห่งชาติ ครั้งที่ 22 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแกแ่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 25 มีนาคม 2564 
     ถึง 25 มีนาคม 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 22 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 486-497 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ It has been found that institutionalized infants aged 6 to 12 months displayed reduced variability of gross motor development via series assessments (Prommin et al., 2017; 2018). We hypothesized that the institutionalized infants would have less opportunity to play in upright position such as sitting or standing (Siritaratiwat et al., 2011). Increasing an opportunity for being upright would help to stimulate variability of gross motor and other development. Therefore, the current study aimed to explore the intra-variability of gross motor and language development in orphaned infants after receiving a 3-month playing in upright position program. Thirteen healthy infants aged from 6 to 8 months, from a children’s home, were recruited. The Alberta Infants Motor Scale (AIMS) and Communication and Symbolic Behavior Scales Development Profile Infant/Toddler Checklist (CSBS DP) were used to assess the intra-variability of gross motor and language development each month for 3 months. Mostly, orphan infants in this current study showed wide mean value of the variability of gross motor (42±16.5 percentiles) and language development (36±15.8 percentiles). Infants from maternal substance abuse and mental illness during pregnancy displayed little variability of gross motor and language percentile, which was lower than the 50th percentile. The study concludes that play in an upright position, including free play activity with variation movement and listen to story book in sitting position improve an intra-variability of gross motor and language development in orphan infants. 
ผู้เขียน
617090008-5 น.ส. สุนันทา พรหมมินทร์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะเทคนิคการแพทย์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0