2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ ชื่อบทความ The Framework of Development of Constructivist Learning Environment Model to Changing Misconceptions in Science for High School Students  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 มิถุนายน 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Springer Science and Business Media Deutschland GmbH  
     ISBN/ISSN 978-303115272-6 
     ปีที่ 2022 
     ฉบับที่ Volume 13449 LNCS  
     เดือน August
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า 195-200  
     บทคัดย่อ This study focused on the synthesis development of the theoretical and designing framework of the constructivist learning environment model to change misconceptions in science for high school students. Research results showed that theoretical framework design consists of 5 main stages. The first stage is a psychological base followed: (1) Constructivist theory (cognitive constructivist and social constructivist). (2) Cognitive theory (schema theory, mental model, metacognition theory, and information processing). The second stage is Pedagogies based on were follows: (1) Open learning environments, OLEs model, (2) Constructivist learning environments, CLEs, (3) Situated learning environments, SLE, and (4) SOI model). The third stage is misconceptions and concept change theory base. The next stage is the media theory base: (1) media symbol system, (2) learning with multimedia and technology base. Furthermore, the last stage is contextual base followed: (1) The education core curriculum, (2) 21st-century skills (3) the scope of chemistry for high school students. The designing framework consists of 4 main stages (1) The activation of cognitive structure, (2) Supporting cognitive equilibrium and enhancing cognitive structure, (3) Supporting cognitive structure and Concept change (4) Supporting and encouraging knowledge  
     คำสำคัญ Constructivist; Constructivist learning environment; Misconceptions  
ผู้เขียน
637050028-5 น.ส. ทักษิณา ศรีโลห้อ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum