2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The antecedents and consequence of brand coolness: A case of millennial consumers toward fashion clothing brands 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 12 กุมภาพันธ์ 2566 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Uncertain Supply Chain Management 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Growing science 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่  
     ฉบับที่  
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This research aimed to study the antecedents and consequences of brand coolness for fashion clothing brands in the millennial consumer context. The data was collected through an online questionnaire on 380 consumers who used to buy brand-name fashion clothing. Convenient sampling was used to choose the sample group, and the data were analyzed using the structural equation model. The results showed that the antecedents of brand coolness consisted of brand experience and brand identification, both of which positively influence brand coolness. Brand coolness is also a good drive that creates brand equity. The research results were able to explain the relationship with brand coolness at 94 percent and brand equity at 81 percent. This research is empirical support that helps expand the perspective on brand coolness and presents a dimension to measure brand coolness in a more transparent and complete method. The research result also complements the marketing knowledge that can guide academics and practitioners in creating substantial brand equity in the customers' hearts. 
     คำสำคัญ Brand Coolness, Brand Experience, Brand Identification, Brand Equity, Millennial Consumers 
ผู้เขียน
627210004-8 น.ส. จารุวรรณ นภาลัย [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 2