2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Linguistic Landscape at Patong, Phuket, Thailand : language perception on public signs 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 29 ธันวาคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร NeuroQuantology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร NeuroQuantology 
     ISBN/ISSN 1303-5150 
     ปีที่ 21 
     ฉบับที่
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า 250 - 261 
     บทคัดย่อ This research on language phenomena of public signs in Patong Beach of Phuket Province, which is a famous tourist destination of Thailand, consists of two objectives: to analyze language characteristics on public signs in Patong Beach; and to analyze the relationship between the language on the signs and the context of Phuket tourist city. Data were collected from 689 signs of government and business sectors. The data were analyzed using the conceptual framework of linguistic landscape of Landry and Bourhis (1997). The findings indicated that the most common languages on the signs were Thai and English, with Thai always having a position above English, while English has larger fonts than Thai. This illustrates Thailand’s tourism policy in providing information to tourists through the use of English as an international language, which is in line with the promotion of Phuket as an international tourist destination. Chinese and Arabic languages are also mostly found on signs, which represent the large number of tourists visiting Phuket. Therefore, informational public signs must accommodate the main tourists in the area. 
     คำสำคัญ Linguistic Landscape, Sociocultural Linguistics, Public Sign, Tourist City, Phuket 
ผู้เขียน
637080009-1 น.ส. รัชนีฉาย เฉยรอด [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0