2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Designing Framework of Mobile Learning Flipped Classroom collaborated with AI-Assisted Learning Tool to Enhance Reading Comprehension Ability for Teenage EFL students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 18 พฤศจิกายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม การประชุมวิชาการระดับชาติ โสตฯ-เทคโนฯ สัมพันธ์แห่งประเทศไทย ครั้งที่ 35 (NCECT2022)  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม สมาคมเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาแห่งประเทศไทย 
     สถานที่จัดประชุม ณ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 4 พฤศจิกายน 2565 
     ถึง 6 พฤศจิกายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 35 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 179-188 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to synthesize the theoretical and designing frameworks of mobile learning flipped classroom collaborated with AI-assisted Learning tool to enhance reading comprehension ability for Teenage EFL students. There were two main procedures employed in this study: 1) document analysis which was examining and analyzing the principles, theories, and related research studies, and 2) Conducting the contextual study, to synthesize the theoretical and designing frameworks. The result of synthesizing revealed that the theoretical framework consists of six bases: 1) Psychological base, 2) Pedagogical base, 3) Technological base, 4) Contextual base, 5) Reading comprehension base, and 6) AI-assisted Learning base. Level of consistency of theoretical framework was at “Very consistent” level (mean (x ̅): 4.50 and S.D.: 0.12). Additionally, there are four main components of designing framework including 1) Activation of cognitive structure and reading comprehension, 2) Enhancement of cognitive equilibrium, 3) Enhancement of cognitive structure and reading comprehension, and 4) Enhancement of Knowledge construction. And it consisted of six elements: 1) Problem base and Learning tasks, 2) Learning Resources, 3) Scaffolding Center, 4) Reading comprehension center, 5) Social & Contextual Support, and 6) Coaching. The level of consistency of the designing framework was at “Consistent” level (mean (x ̅)= 4.15 and S.D.= 0.34).  
ผู้เขียน
645050195-3 Mr. TITH PHO [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ได้รับรางวัล 
     ชื่อรางวัล รางวัล OUTSTANDING ประเภทOral Presentation: THEME 4 
     ประเภทรางวัล รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ 
     หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล สมาคมเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาแห่งประเทศไทย 
     วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล 5 พฤศจิกายน 2565 
แนบไฟล์
Citation 0