ชื่อบทความ |
The Learning Package Creation of NATAP-NORA for Higher Education in Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
16 พฤษภาคม 2566 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Kasetsart Journal of Social Sciences |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
กองบรรณาธิการ วารสารสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ |
ISBN/ISSN |
2452-3151 |
ปีที่ |
- |
ฉบับที่ |
- |
เดือน |
- |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2566 |
หน้า |
- |
บทคัดย่อ |
Abstract
The objectives of this research were to:1.study the body of knowledge involved in conveying the NATAP-NORA, 2. develop and assess the quality of a learning package. 3. study students’ achievement after learning package implementation. In this research, a mixed method research was used and divided as data collecting patterns including : 1. Qualitative data collection : studying data from relevant work papers and interviews with experts 2. Quantitative data collection: creating the learning package and studying the student's academic achievement after utilizing the learning package.
The results of the research showed that: 1. The findings of a study in the body of knowledge on conveying NATAP-NORA revealed that: NATAP-NORA is a rhythm of Klong Tap instrument functioning as a medium of communication between Nora's dance postures and directions of the song’s structure. To convey NATAP-NORA, An introduction to NORA, Rhythm Control, Tone of Voice, Song interpretation would be emphasized. 2. The results of a learning package development on conveying NATAP-NORA revealed that the package consists of content, exercises, songs. The result of package evaluation by experts revealed that the package is appropriate for implementation. The results of a pilot study in terms of the efficiency percentage (E1/E2) turned out that the learning package is at 66/65 which is higher than stated criteria of 60/60 indicating the package is effective. 3. Students’achievement after the implementation of the learning package found that students’competency is good at content competence (x ̅ = 3.32, SD = 0.54), musical instrument skills are good (x ̅ = 3.12, SD = 0.19), and observation revealed that students’ behavior is good. ( x ̅ = 2.96, SD = 0.49) |
คำสำคัญ |
Learning package, NATAP-NORA, the higher education level. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|