2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Indonesian Muslim Tourists’ Preferences for Selecting Budget Hotels in Bangkok via Online Travel Agencies Using Marketing Mix 5Ps 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 20 พฤษภาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 11th Annual National Conference on Business and Accounting & The 60th Anniversary the University of Thai Chamber of Commerce 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Kasetsart University, University of the Thai Chamber of Commerce, and Khon Kaen University  
     สถานที่จัดประชุม Virtual Conference 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 20 พฤษภาคม 2566 
     ถึง 20 พฤษภาคม 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2023 
     Issue (เล่มที่) 11 
     หน้าที่พิมพ์ 896-910 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Comprehending consumer preferences is an essential part of market research and it is instrumental in shaping business strategies, particularly in hospitality industries. The objectives of this study were to study consumer preferences, describe determining factors, and recommend prioritized factors for budget hotels in Bangkok selected via OTAs by Indonesian Muslim tourists. This study used a mix methodology approach by combining quantitative and qualitative methods. The data collection method was carried out by distributing questionnaires to 400 respondents and semi-structured interviews to six respondents selected by purposive sampling who met the criteria, which having experience booking a budget hotel in Bangkok via OTAs. By using descriptive analysis and content analysis, the findings showed that consumers have preferences when selecting budget hotels via OTAs by considering in a number of factors based on Marketing Mix 5Ps, including products (Modern Thai architecture, Double room, AC), price (Reasonable price with the budget hotel facilities offer), promotion (Price discount), place (Nearby public transportations), and people (Halal breakfast and hygiene and cleanliness). This finding practically and strategically provided benefits for academics and hotel practitioners. The results of this study are expected to develop marketing strategies to achieve better revenue management and service quality for budget hotels. 
ผู้เขียน
645740003-5 Mr. MUHAMAD LUKMAN ARDIANSYAH [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0