ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Grade 11 Students’ Creative ThinkingCompetency in the Renewable Energy STEMEducation Unit |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
14 พฤษภาคม 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 10th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2023) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Phuket Rajabhat University |
สถานที่จัดประชุม |
Duangjitt Resort and Spa Patong Phuket, Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
Phuket |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
13 พฤษภาคม 2566 |
ถึง |
14 พฤษภาคม 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2023 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
386-395 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The purpose of this research aimed to clarify Grade 11 students’ creative thinking competency in the
Renewable Energy STEM Education Unit. The participants consisted of 24 Grade 11 students who were studying in
the second semester of the academic year 2022, from Banphai school in Khon Kaen. Methodology regarded
interpretive paradigm. Tools of interpretation included worksheets, participant observations, and unstructured
interviews. Students’ creative thinking competency was interpreted regarding on the OECD framework of creative
thinking. The data was then categorized and analyzed for behaviors indicating creative thinking competency. The
findings clarified students’ competency on creative thinking when they solve the problem about electric renewable
energy. Levels of students’ competency on creative thinking was examined via their generating diverse ideas,
generating creative ideas, and evaluating and improving ideas for optimizing prototypes of solution of renewable
energy. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|