2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Grade 11 Students’ Creative ThinkingCompetency in the Renewable Energy STEMEducation Unit 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 14 พฤษภาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 10th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2023) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Phuket Rajabhat University 
     สถานที่จัดประชุม Duangjitt Resort and Spa Patong Phuket, Thailand  
     จังหวัด/รัฐ Phuket 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 13 พฤษภาคม 2566 
     ถึง 14 พฤษภาคม 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2023 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 386-395 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The purpose of this research aimed to clarify Grade 11 students’ creative thinking competency in the Renewable Energy STEM Education Unit. The participants consisted of 24 Grade 11 students who were studying in the second semester of the academic year 2022, from Banphai school in Khon Kaen. Methodology regarded interpretive paradigm. Tools of interpretation included worksheets, participant observations, and unstructured interviews. Students’ creative thinking competency was interpreted regarding on the OECD framework of creative thinking. The data was then categorized and analyzed for behaviors indicating creative thinking competency. The findings clarified students’ competency on creative thinking when they solve the problem about electric renewable energy. Levels of students’ competency on creative thinking was examined via their generating diverse ideas, generating creative ideas, and evaluating and improving ideas for optimizing prototypes of solution of renewable energy. 
ผู้เขียน
645050179-1 น.ส. วิภาวรรณ ปานเนาว์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0