2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Designing Framework of Simulation Flipped Classroom to Enhance Analytical Thinking on the Topic of the Nervous System for Grade 11 Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 1 สิงหาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Conference on Innovative Technologies and Learning 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม National Cheng-Kung University, Tainan City, Taiwan and University of Trás-os-Montes and Alto Douro, Villa Real, Portugal 
     สถานที่จัดประชุม Porto Palácio Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Porto, Portugal 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 สิงหาคม 2566 
     ถึง 30 สิงหาคม 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 6th International Conference, ICITL 2023 
     Issue (เล่มที่) LNCS, volume 14099 
     หน้าที่พิมพ์ pp 207–220 
     Editors/edition/publisher Springer, Cham 
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to synthesize the theoretical framework for enhancing analytical thinking in a simulation flipped classroom for grade 11 students. The target group consisted of six experts reviewing documents and designing frameworks. Documentary and survey research was adopted in this study. This research was conducted in four stages: 1) examining and analyzing the principles and theories, 2) reviewing the literature, 3) studying relevant contexts, and 4) synthesizing the designing framework for the Flipped Classroom. The results revealed that the theoretical framework consisted of five foundations: 1) psychological base 2) pedagogical base 3) context base 4) analytical thinking base 5) media theory and technology base. The designing framework evaluates the efficiency of the constructivist flipped classroom learning environment. The result revealed that: 1) The flipped classroom to enhance analytical thinking comprises 2 processes for learning as follows: 1) out of the classroom and 2) in the classroom. 2) The efficiency of flipped classrooms to enhance analytical thinking was found to be appropriate as follows The Expert’s review. 
ผู้เขียน
645050019-3 นาย เกียรติศักดิ์ รำพึงจิตร์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0