ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Brand Coolness, Destination Value, and Brand Equity: Insight from Bali, Indonesia |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
22 กรกฎาคม 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
CIBES CONFERENCE 2023 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
3RD CURRENT ISSUES IN BUSINESS AND ECONOMIC STUDIES CIBES CONFERENCE 2023 |
สถานที่จัดประชุม |
Istanbul Ticaret University |
จังหวัด/รัฐ |
Turkey |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 มีนาคม 2566 |
ถึง |
18 เมษายน 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2023 |
Issue (เล่มที่) |
1-2023 |
หน้าที่พิมพ์ |
หน้า 108 -144 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Abstract
This study aims to investigate the interrelationship among brand coolness, destination value,
and brand equity in the case of Bali, Indonesia. Questionnaires were used to collect data from
300 domestic tourists who traveled to Bali. Data collection was analyzed by using path analysis.
Accordingly, the result showed that brand coolness has a direct influence on destination value.
Furthermore, brand coolness directly and indirectly influences brand equity through destination
value. As a result, it is anticipated that this study will add to the expanding new knowledge of
the literature on destination marketing and city branding. In addition, the outcomes of this
research might be used to improve the brand strategies of tourist destinations. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|