2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development of Information Ethics Model for Elementary School Administrators 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 สิงหาคม 2566 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Remittances Review 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร remittancesreview.com 
     ISBN/ISSN 2059-6588; e-ISSN:2059-6596 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า 3087-3100 
     บทคัดย่อ In this study, the researchers aimed to identify and examine the key factors and indicators of information ethics for elementary school administrators under the administration of the Office of Primary Educational Service Area in Thailand. A mixed-mode research design was employed. The researchers conceptualized information ethics factors and indicators by analyzing documents and related past studies, followed by a survey of 840 respondents with the purpose of testing the goodness-of-fit of the identified information ethics factors and indicators with the empirical data. The results from the first phase indicate that there was a total of 16 indicators derived from the five factors in an information ethics model. The measurement model of information ethics factors and indicators were found to be parallel to the empirical data, with χ2 = 47.221, df = 33, χ2/df = 1.430, p-value = 0.0518, RMSEA = 0.023, SRMR = 0.016, CFI = 0.999, TLI = 0.996.  
     คำสำคัญ Access to Information; Elementary School Administrators; Information Ethics Model; Information Accuracy; Information Security. 
ผู้เขียน
627050053-5 นาย ปณิธิ ทองคำ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0