2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Synthesize Theoretical and Design Frameworks for the Learning Environment Gamification that Foster Computational Thinking in c Programming Language for Student in Grade 12. 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 18 กันยายน 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 16th International Conference on Educational Research. 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม ห้องประชุมสายสุรี คณะศึกษาศาสตร์ 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 กันยายน 2566 
     ถึง 17 กันยายน 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2023 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 41-52 
     Editors/edition/publisher รองศาสตราจารย์ ดร.พรสวรรค์ วงค์ตาธรรม 
     บทคัดย่อ This research aims to synthesize a framework for designing a learning environment gamification that foster computational thinking in c programming language for student in grade 12. The synthesized framework encompasses both a theoretical foundation and a practical design framework. The theoretical framework comprises five significant bases: contextual foundation, foundation of learning psychology, foundation of pedagogy, foundation of computational thinking, and foundation of media and technology theories. These bases serve as the underpinning for creating a learning environment that promotes computational thinking and aligns with the principles of managing learning processes. The design framework, built upon the theoretical foundation, emphasizes four essential processes: stimulating intellectual structures and computational thinking, supporting balanced intellectual adjustment, fostering knowledge building and computational thinking, and providing assistance and support for knowledge generation. These processes collectively shape the learning environment and are synthesized as problem situations, learning resources, cognitive tools, learning exchange, support base, and expert consultation. An evaluation of the design framework reveals positive results in terms of content quality, learning environment (media), and learning environment (design), indicating an overall good quality level. This research contributes to the development of a comprehensive framework that fosters computational thinking in grade 12 students, aligning with modern educational paradigms and promoting cognitive development across various disciplines. 
ผู้เขียน
645050154-7 นาย ทศพล โสภาชัย [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0