ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Influences Of The Brand Image On The Service Recovery Strategy Of Private Hospitals In Thailand: The Role of Customer’s Emotional Intelligence |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
22 พฤศจิกายน 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
ICBEL London 2023 – International Conference on Business, Economics & Law |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Social Science and Humanities Research Association (ICBELLP)/Eurasia Research |
สถานที่จัดประชุม |
The Tomlinson Centre |
จังหวัด/รัฐ |
Queensbridge Road, London, UK |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
22 พฤศจิกายน 2566 |
ถึง |
23 พฤศจิกายน 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2023 |
Issue (เล่มที่) |
NA |
หน้าที่พิมพ์ |
81-90 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The research aimed to 1) investigate the influences of four dimensions of brand image on service
recovery strategy, satisfaction, words of mouth, and revisit intention and 2) identify the moderation effect of
emotional intelligence forming of satisfaction from service recovery strategy. The study was conducted by
quantitative research design where the data was collected using an online questionnaire by purposive sampling
methods from the service users of private hospitals in Thailand. The 600 usable respondents will be analyzed by
Structural Equation Modeling (SEM) and multi-group analysis with AMOS. The dimensions of brand image may
positively promote the effectiveness of service recovery strategy according to ECT theory and supported SET
theory by illustrating intended positive word-of-mouth communications and revisiting intention. This study may
also introduce the moderation effects of emotional intelligence (EI) on satisfaction with the service recovery
strategy. The results of the study indicated that recommended guidelines in private hospitals business to
improve their service recovery strategy by using the dimensions of brand image to improve customer retention.
EI identification could help to differentiate customers to provide suitable service recovery strategy attempts to
fix the service discomfort in the healthcare sector. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|