ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The factor affected Purchase Intention to support Thai soft power products. |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
23 กุมภาพันธ์ 2567 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2567 The International and National Conference on Business Administration and Accountancy 2024 (INCBAA 2024) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
เครือข่ายสถาบันการศึกษาแห่งภูมิภาคด้านบริหารธุรกิจ (Thailand Regional Business Schools Network: TRBS NET |
สถานที่จัดประชุม |
ณ โรงแรมคริสตัล หาดใหญ่ อ.หาดใหญ่ จ.สงขลา |
จังหวัด/รัฐ |
สงขลา |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
23 กุมภาพันธ์ 2567 |
ถึง |
23 กุมภาพันธ์ 2567 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
- |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
- |
Editors/edition/publisher |
- |
บทคัดย่อ |
Thai Soft Power, which has its roots in cultural attraction and influence,
connects well with the Indonesians market and affects their choices. This study
investigates Indonesian Tourists’ demography affects to Thai culture product purchase
intention and study Indonesian Tourists’ attitudes about Thai soft power affects to
purchase intention. This study is quantitative research and used online questionnaire is
utilized as the tool. The 400 respondents were Indonesian tourists because of the
warm relationships and cultural similarities between Thailand and Indonesia and
analyzed data by descriptive statistics and inferential statistics (t-test, ANOVA and MRA).
The result found that Indonesians’ demography such as age, occupation, education,
and income were affected to culture product purchase intention. The attitude of
Indonesian tourists was affected to purchase Thai Indigo Product. It can be
strengthened through awareness of enterprise and advertising by the Thai government
that highlights common cultural values. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|