2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Role of Green Marketing on Consumer Intention to Visit a Green Hotel: Theory of Planned Behavior Perspective 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 23 กุมภาพันธ์ 2567 
การประชุม
     ชื่อการประชุม การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2567 The International and National Conference on Business Administration and Accountancy 2024 (INCBAA 2024) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม เครือข่ายสถาบันการศึกษาแห่งภูมิภาคด้านบริหารธุรกิจ (Thailand Regional Business Schools Network: TRBS NET 
     สถานที่จัดประชุม Crystal hotel Hat Yai, Songkla 
     จังหวัด/รัฐ Songkla 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 23 กุมภาพันธ์ 2567 
     ถึง 23 กุมภาพันธ์ 2567 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This study aims to analyze how green marketing tools can influence the intention of domestic tourists to stay at a hotel that is environmentally friendly using theory of planned behavior by measuring individuals’ subjective norms, attitudes and perceived behavioural control. Based on the analysis outcomes using partial least squares structural equation modeling, attitude, perceived behavioral control, and green marketing tools have an influence on domestic tourists' behavioral intention. However, Subjective norm does not influence and mediate the green marketing tools to customers' intention to visit a green hotel. Green marketing tools is a good marketing strategy however, green marketing is not enough on its own to influence the intention to visit a green hotel. This study shed light on hoteliers' understanding of how to apply green marketing tools going forward. These techniques can improve green attitudes and the behavioral intention of buying green products in the hospitality sector.  
ผู้เขียน
655210039-8 Ms. UTARI PRIMADINI [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0