2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Building Trust Model for Private School Administrators in Nong Khai province 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 5 เมษายน 2567 
การประชุม
     ชื่อการประชุม ประชุมสัมมนาทางวิชาการ การนำเสนอผลงานวิจัยระดับชาติ/นานาชาติ และงานบริหารการศึกษาสัมพันธ์ ครั้งที่ 47 ประจำปี 2567 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม สมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทย แลเครือข่ายการบริหารการศึกษา 
     สถานที่จัดประชุม โรงแรมดวงจิตต์ รีสอร์ท แอนด์ สปา หาดป่าตอง ภูเก็ต 
     จังหวัด/รัฐ ภูเก็ต 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 5 เมษายน 2567 
     ถึง 5 เมษายน 2567 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 47 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ I234-I246 
     Editors/edition/publisher รองศาสตราจารย์ ดร.บำรุง ศรีนวลปาน 
     บทคัดย่อ This study examined the components of school administrators’ trust in private schools in Nong Khai province. The sample included 18 parameters consisting of administrators and teachers selected through a multi-stage random sampling. A 5-level rating scale questionnaire was employed as the research instrument, demonstrating a high- reliability value of 0.979). Descriptive statistics were utilised, including mean (x̅) and standard deviation (S.D.). Inferential statistics were assessed using Bartlett's Test of Sphericity, the Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test, and confirmatory factor analysis (CFA). The research finding revealed that private school administrators’ trust comprises five primary components and thirteen sub-components, which are: (1) Act benevolently, consisting of two sub-components, (2) Reliability, with three sub-components, (3) Task competency, including two sub- components, (4) Personal integrity, with three sub-components, and (5) Interpersonal respect, which encompasses three sub-components. The building trust model for private school administrators in Nong Khai province demonstrated alignment with the empirical data, as evidenced by the statistical values: Chi-square = 42.36, df = 36 , X2=42.36, df=36 P-Value = 0.21, RMSEA = 0.025, SRMR = 0.0.023, CFI = 0.99, and TLI = 0.99 
ผู้เขียน
655050055-0 น.ส. ศรวะณีย์ เพียรเสมอ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา ไม่เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ได้รับรางวัล 
     ชื่อรางวัล รางวัลการนำเสนอระดับยอดเยี่ยม 
     ประเภทรางวัล รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ 
     หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล สมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทย และเครือข่ายบริหารการศึกษา 
     วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล 5 เมษายน 2567 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum