ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Building Trust Model for Private School Administrators in Nong Khai province |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
5 เมษายน 2567 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
ประชุมสัมมนาทางวิชาการ การนำเสนอผลงานวิจัยระดับชาติ/นานาชาติ และงานบริหารการศึกษาสัมพันธ์ ครั้งที่ 47 ประจำปี 2567 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
สมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทย แลเครือข่ายการบริหารการศึกษา |
สถานที่จัดประชุม |
โรงแรมดวงจิตต์ รีสอร์ท แอนด์ สปา หาดป่าตอง ภูเก็ต |
จังหวัด/รัฐ |
ภูเก็ต |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
5 เมษายน 2567 |
ถึง |
5 เมษายน 2567 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
47 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
I234-I246 |
Editors/edition/publisher |
รองศาสตราจารย์ ดร.บำรุง ศรีนวลปาน |
บทคัดย่อ |
This study examined the components of school administrators’ trust in private schools in Nong Khai province. The sample included 18 parameters consisting of administrators and teachers selected through a multi-stage random sampling. A 5-level rating scale questionnaire was employed as the research instrument, demonstrating a high- reliability value of 0.979). Descriptive statistics were utilised, including mean (x̅) and standard deviation (S.D.). Inferential statistics were assessed using Bartlett's Test of Sphericity, the Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test, and confirmatory factor analysis (CFA). The research finding revealed that private school administrators’ trust comprises five primary components and thirteen sub-components, which are: (1) Act benevolently, consisting of two sub-components, (2) Reliability, with three sub-components, (3) Task competency, including two sub- components, (4) Personal integrity, with three sub-components, and (5) Interpersonal respect, which encompasses three sub-components. The building trust model for private school administrators in Nong Khai province demonstrated alignment with the empirical data, as evidenced by the statistical values: Chi-square = 42.36, df = 36 , X2=42.36, df=36 P-Value = 0.21, RMSEA = 0.025, SRMR = 0.0.023, CFI = 0.99, and TLI = 0.99 |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ได้รับรางวัล |
ชื่อรางวัล |
รางวัลการนำเสนอระดับยอดเยี่ยม |
ประเภทรางวัล |
รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ |
หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล |
สมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทย และเครือข่ายบริหารการศึกษา |
วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล |
5 เมษายน 2567 |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|