2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Efficiency of Decision Tree Depth to Diagnose Mathematical Procedures in Number and Algebra for Seventh-grade Students  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 3 กรกฎาคม 2567 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 39th International Technical Conference on Circuits/Systems, Computers, and Communications (ITC-CSCC2024)  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Institute of Science and Technology Graduate University (OIST)  
     สถานที่จัดประชุม Institute of Science and Technology Graduate University (OIST) in Okinawa, Japan.  
     จังหวัด/รัฐ Okinawa, Japan  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 กรกฎาคม 2567 
     ถึง 5 กรกฎาคม 2567 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2567 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1-74 
     Editors/edition/publisher IEEE 
     บทคัดย่อ This study is dedicated to design and compare the efficiency of predictive models with different depths of decision trees for diagnosing mathematical procedures in number and algebra. Leveraging a dataset comprising responses from 509 seventh-grade students across 4 regions in Thailand, the investigation applies the Python programming language with decision tree methodologies to construct predictive models capable of accurately determining students' proficiency in mathematical procedures. The findings of the research elucidate that model efficiency is contingent upon the depth of the decision tree. Notably, the model with a tree depth of 5 surpasses others in efficiency, evidencing an accuracy rate of 0.87 and an error rate of 0.37. Meanwhile, the model with a tree depth of 4 demonstrates slightly lower efficacy, with an accuracy rate of 0.76 and an error rate of 0.51. These results underscore the critical influence of decision tree depth on the performance of predictive models within theeducational domain. 
ผู้เขียน
645050251-9 น.ส. ธัญลักษณ์ เทียนน้อย [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา ไม่เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum