2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Study of Using Inference Strategies to Improve Thai Tertiary Students' Vocabulary Learning 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 14 พฤศจิกายน 2556 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 9th International Conference on Humanities and Social Sciences 2013 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Humanities and Social Sciences 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 14 พฤศจิกายน 2556 
     ถึง 15 พฤศจิกายน 2556 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1-14 
     Editors/edition/publisher Faculty of Humanities and Social Sciences 
     บทคัดย่อ Witsaruth Laihakhot. 2013. The Effects of Inference Strategies Instruction on Thai Tertiary Students’ Vocabulary Learning. Master of Arts Thesis in English, Graduate School, Khon Kaen University. Thesis Advisors: Dr. Suthida Ngonkum ABSTRACT The present study is on the study of using inference strategies to improve Thai tertiary students’ learning vocabulary. This study aimed to examine (1) the effects of inference strategies on a Thai tertiary students’ learning vocabulary, (2) how students used inference strategies to learn vocabulary, and (3) students’ perceptions on learning new vocabulary via the use of inference strategies. The subjects were 38 first year Public Administration major students who enrolled in the course English for Communication (01550101), Faculty of Humanities and Social Sciences, Sakon Nakhon Rajabhat University. Quantitative data were generated through pre-test and post test, while the qualitative data were generated though the in-depth interview. The results demonstrated a positive effect of student’s learning vocabulary through inference strategies. This paper highlights interesting findings on student’s usage of inference strategies to learn new vocabulary by revealing the patterns of their strategy use. The paper also highlights that students differed in their ability to use inference strategies, which led to varying degrees of vocabulary acquisition. ABSTRACT The present study is on the study of using inference strategies to improve Thai tertiary students’ learning vocabulary. This study aimed to examine (1) the effects of inference strategies on a Thai tertiary students’ learning vocabulary, (2) how students used inference strategies to learn vocabulary, and (3) students’ perceptions on learning new vocabulary via the use of inference strategies. The subjects were 38 first year Public Administration major students who enrolled in the course English for Communication (01550101), Faculty of Humanities and Social Sciences, Sakon Nakhon Rajabhat University. Quantitative data were generated through pre-test and post test, while the qualitative data were generated though the in-depth interview. The results demonstrated a positive effect of student’s learning vocabulary through inference strategies. This paper highlights interesting findings on student’s usage of inference strategies to learn new vocabulary by revealing the patterns of their strategy use. The paper also highlights that students differed in their ability to use inference strategies, which led to varying degrees of vocabulary acquisition.  
ผู้เขียน
525080049-4 นาย วิศรุต ไหลหาโคตร [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0