ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The use of internet and Small Firms in Thailand.
(การใช้อินเตอร์เน็ตของผู้ประกอบการขนาดเล็กในประเทศไทย) |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
26 พฤศจิกายน 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
11th International Conference on Humanities and Social Sciences 2015 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University, Thailand |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University, Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
26 พฤศจิกายน 2558 |
ถึง |
27 พฤศจิกายน 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
IC-HUSO 2015 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
78 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Abstract (English)
This article aims to study the investigated the use of internet of small firms in Thailand, along with its impact, to understand the dynamics of competitiveness and how it affects new economics. The study selected Northeastern region in Thailand. This study collected data from academic and semi-academic documents, semi-structured interviews, participatory and non-participatory observations, and group discussion. The key informants were residents within establishment, owner/managers, expert academics, government and agent from Office of the nation Broadcasting and Telecommunications Commission. The results found that the driving forces affecting the use of internet of small firms include: 1) Communications; 2) Digital divide policy; 3) Globalizations; 4) New economics or Digital economics. The study also found impacts the use of internet of small firms including 1) Attribute of small firms; 2) Resource base view of the use of internet.
Keywords: The use of internet, ICTs, Digital Economy, Resource Base view, Digital Divide. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|