2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Social Capital and Informal Learning of Urban Poor 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 14 พฤศจิกายน 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม IC-HUSO 2016 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 14 พฤศจิกายน 2559 
     ถึง 15 พฤศจิกายน 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2016 
     Issue (เล่มที่) 12 
     หน้าที่พิมพ์ 1210 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This article is part of the study in dynamics of educational inequality of the urban poor and appropriate management guidelines. The purpose is to study social capital affecting informal learning of people living in slums along railway line sources close to the main city in the new economy of the region, Thailand. By the way, the study of documents and in depth interviews. The results of the study found the first issue, education is a key factor in the development of the economy and access to power is important to national development. Thailand government, higher invest spending on education through the development of much more accessible to all groups studied thoroughly. But in practice, there are some groups that do not have access to education until the end of compulsory education under the National Education Act defined. The second issue, survive the society has changed over the years. The struggle to gain economic, social opportunities and quality of life occur not only in the education system, but for people living in slums, informal learning is a method that enabled him to survive and become self-reliant also. The final issue, the informal learning of the people living along the railway have quality different depending on the social context and the social capital that is a condition resulting informal learning. To include human capital, social capital and physical capital of living space. Especially, the capital, causing inequality to access informal learning is financial capital, human capital and physical capital. 
ผู้เขียน
567080006-0 น.ส. พิมพ์ชนก ไพรีพินาศ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0