2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Thailand Student's Understanding About Celestial Motion within their Social and Cultural context 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 18 กรกฎาคม 2557 
วารสาร
     ชื่อวารสาร The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Common Ground Publishing LLC 
     ISBN/ISSN ISSN: 2327-7971 
     ปีที่ 21 
     ฉบับที่
     เดือน 27, Febuary
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2558 
     หน้า 11-22 
     บทคัดย่อ This study investigated forty-one Thai 9th grade students’ understanding about the motion of the sun, moon, and stars within their social and cultural context. Students' understanding was explored using a survey tool titled “Students’ Understanding about Celestial Motion within Their Social and Cultural Context Questionnaire (SCMSCQ).” This questionnaire gave students the opportunity to express their ideas about celestial motion within their social and cultural context. The study reveals some interesting features of student understanding, and particularly their difficulty in perceiving the relationship between the study of celestial motion and their social and cultural context. Many students used descriptions from their everyday observations of the daily motion of the sun, moon, and stars, rather than scientific explanations, to answer questions about the relationship between social and cultural context and celestial motion. This study has implications for the development of teaching the sociocultural approach in Thailand.  
     คำสำคัญ Celestial Motion, Social and Cultural Context, Student Understanding  
ผู้เขียน
547050014-7 นาย ศักดิ์อนันต์ อนันตสุข [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0