ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Impacts of Advertising Appeals on International Tourists’ Ad Attitude and Purchase Intention |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
23 มีนาคม 2560 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
Ist International Conference on Theoretical and Practical Implications in the field of Social Sciences, Humanities Business & Management Studies |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Akademika Nusa Internasional Association for Social Sciences & Humanities |
สถานที่จัดประชุม |
Salles Hotel Pere IV Barcelona |
จังหวัด/รัฐ |
Barcelona, Spain |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
23 มีนาคม 2560 |
ถึง |
24 มีนาคม 2560 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
12-17 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This research examines the use of three advertising appeals: natural, cultural & local lifestyle, and comfortable in the context of advertising tourist attractions in Phuket, with the aim to identity whether or not the use of these three emotional appeals differently impact ad attitude and purchase intention. Data were collected through convenience sampling with 110 international English-speaking tourists who traveled to Bangkok, Thailand. , the study has found that these three emotional appeals have a different influence on both ad attitude and purchase intention. Comfortable appeal turned out to be the most influential factor, followed by natural and cultural ones. These findings thus provide useful information for marketers in designing appropriate advertising in order to gain a competitive edge in tourism industry. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|