|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Prevalence with clinical lumbar instability in minibus drivers with low back pain: a pilot study |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
8 ตุลาคม 2562 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
1st International Conference on Integrative Medicine 2019 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
School of Integrative Medicine, Mae Fah Laung University |
สถานที่จัดประชุม |
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง |
จังหวัด/รัฐ |
เชียงราย |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
7 ตุลาคม 2562 |
ถึง |
8 ตุลาคม 2562 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
1 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
27 |
Editors/edition/publisher |
Mae Fah Laung University |
บทคัดย่อ |
Introduction: Low back pain (LBP) is the most common musculoskeletal disorder in bus
drivers caused by involving routine muscular effort while driving, sitting in an awkward
posture, and exposing to whole-body vibration. Lumbar instability is one of the causes LBP
and can be classified as mechanic low back pain. Likewise, the lumbar instability is divided
into subgroups: clinical lumbar instability (CLI) and non-clinical lumbar instability (NCLI).
Therefore, the aim of the current study was to investigate the prevalence with CLI in minibus
drivers with low back pain. The benefit could be that early detection of lumbar instability may
help prevent injury in lumbar instability.
Method: This study design was a cross-sectional survey on one hundred minibus drivers,
conducted in Sakonnakhon Province, Thailand. The 14 physical examinations for lumbar
instability containing sit to stand test, aberrant movement pattern test, Beighton’s
hypermobility scale, lumbar flexion test , total trunk extension, interspinous gap change test,
posterior shear test, prone instability test, painful catch sign test, passive accessory
intervertebral motions (PAIVMs) test, passive physiological intervertebral motions (PPIVMs)
in trunk flexion test, passive physiological intervertebral motions (PPIVMs) in trunk extension
test, passive lumbar extension test, and average SLR test, were performed. To define as a
criterion for CLI, at least five out of fourteen objective examinations must be positive.
Result: The prevalence of lumbar instability in minibus drivers found in this study was 68%
(age 57±11 years).
Conclusion: This study found the higher prevalence of lumbar instability in minibus drivers
with low back pain. The drivers should be aware of injury causing by driving. The diagnosis
process of CLI is important because it is able to early detect CLI and help to prevent
progression of lumbar instability.
Keywords: minibus drivers, prevalence, lumbar instability, physical examination, low back
pain |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|