2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Network Management Strategy in Strengthening Small and Medium Enterprises (SMEs) Cluster. A Case Study in Indonesia 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 14 มิถุนายน 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Journal of Innovation, Creativity and Change 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร United Kingdom, Primrose Hall Publishing Group 
     ISBN/ISSN ISSN 2201-1315 (Print)/ ISSN 2201-1323 (Online) 
     ปีที่ 14 
     ฉบับที่
     เดือน September
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 859 - 882 
     บทคัดย่อ This research investigates the actors that have considerable influence upon network management and the implementation network of management strategy in strengthening SMEs Clusters. The study took place in Samarinda, Balikpapan and Bontang. The three categories of clusters found in these areas are Batik, Food and Handicraft. The number of samples chosen within the cluster sampling design was 303 respondents. Social Network Analysis was implemented to analyse data. This research found that the actors with dominant influence were indicated by a high centrality value. The actors were the Province Industry, Cooperative, and SMEs Department, the District Industry Department, the Technical and Vocational Education and Training Centers, the District Tourism Department, the Province Social Department, and the Local Government Technical Institution. Later, efforts to strengthen the networks of the SMEs Clusters were determined by three factors, which were actor diversity, centrality diversity, and the target of the network strengthening program 
     คำสำคัญ SME Cluster, Social Network Analysis, Network Management 
ผู้เขียน
587080036-3 Mr. DARYONO [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0