2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Exploring Secondary School Students’ Mathematical Problem-Solving Strategies Using Open-Ended Approach. 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 15 กันยายน 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The International Conference on Educational Research (ICER) 2020 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 546 
     Editors/edition/publisher Niwat SRISAWASDI 
     บทคัดย่อ This research aimed to explore students’ mathematical problem-solving strategies (Posamentier & Krulik, 1998) on exponential functions. Which uses a qualitative research methodology focusing on protocol analysis and analytic description. The participants were forty-five grade 10 students from Sarakham Pittayakom School, worked on activities that focus on solving problems using 5 open-ended problems about exponential functions. The data was analyzed which including; the protocol obtained from video and audio, the written information, and field notes of each group of students throughout the 5 activities. The results revealed that mathematical problem-solving strategies that students use to solve problems in all 5 activities were; finding a pattern, students used this strategy to find the relation of the given problems. It was also found that students used some strategies to solve the problem such as drawing a picture or writing a diagram to find the correlation of information given in the problem situation. Guessing and testing strategy to make a prediction about the solution to the problem. Working backward, students considered the solution of the problem from reversing to the cause of the problem. Logical reasoning, the student used this strategy to test their prediction and used this reasoning for the foundation in solving other problems. 
ผู้เขียน
615050181-1 น.ส. กฤตภรณ์ เวชพูล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0