2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Satisfaction of Undergraduate Students Towards the Development of Chatbot to Enhance English Question Formation 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 30 กันยายน 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Roi Kaensarn Academi 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร บจก. พัฒนาการเรียนรู้สมัยใหม่ 
     ISBN/ISSN E - ISSN : 2697-5033 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน กุมภาพันธ์
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า 386-394 
     บทคัดย่อ This study is part of a larger study that examines the development and effectiveness of using chatbots to enhance question formation. A new approach for language learners to engage in language learning is through technology. Chatbot is one of the valuable language learning tools that can be utilized for education. This study aimed to develop the language learning tools for enhancing the target structure of English question form, and evaluate the satisfaction of language learners based on social interaction. The participants (n=20) in this study were Thai university students which selected by intact classes sampling method. The research instruments were the role-play card activities and a chatbot. The information of conversational interaction was used as the language sample that obtained in the databased of a chatbot which was derived from the conversation setting throughout the interactive activities. The participants were required to enroll to interact with a chatbot. After four weeks of interactive activities accomplished, a perception questionnaire of a chatbot was evaluated by the intervention group. The results revealed that all aspects of chatbot performances on the questionnaire survey were significantly high. Additionally, a chatbot in this study was high potential to be used freely as language learning tools.  
     คำสำคัญ chatbot interaction satisfaction opportunity  
ผู้เขียน
607080022-6 นาง ฉัฐพร ศรีประเสริฐ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0