2012 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 3361   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) อ.ดร. สังเวียน ปินะกาลัง  Name-Surname (English) Dr. Sungwean Pinagalung 
Department/Major/Subject Faculty Education 
Expertise    
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
657050040-7  Mr. AUKKARAWUT KANHAPONG  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree   
Total 1 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
647050008-2  Miss PHENNAPHA SANGSODA  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree   
627050009-8  Miss UNCHALEE BUACOKRUNG  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree   
647050009-0  Mr. ANUK SOMPHONG  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree   
627050005-6  Mr. CHUMPON NIYOMWAN  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree  เปลี่ยนจาก ผศ.ดร.องอาจ นามวงศ์  
Total 4 records
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   5   records
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article การปรับรูปแบบการจัดการเรียนรู้แพรวา (PRAEWA MODEL) ของครูเพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านออกเขียนได้ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาในชั้นเรียนรวม An Adaptation of Praewa Teaching Management Model to Increase Literacy Capacity of Primary Students in an Inclusive Class  
Title of Journal บัณฑิตศึกษามหาจุฬาขอนแก่น 
Institute of Journal บัณฑิตศึกษา มจร.วิทยาเขตขอนแก่น 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 5 มิถุนายน 2562 
Volume Issue
Month เมษายน - มิถุนายน  Year of Publication 2562 
Page 135  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article THE EFFECT OF GROUP COUNSELING PROGRAM TO PROMOTING SELF-ESTEEM AMONG UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS  
Title of Journal Journal of Education Naresuan University 
Institute of Journal คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 1 October 2021 
Volume 24  Issue
Month October-December  Year of Publication 2022 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article The Fundamental Context of Social and Emotional Learning for Early Childhood Student Teachers in Private Higher Education Institutions 
Title of Journal International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 
Institute of Journal Institute of Advanced Engineering and Science 
ISBN/ISSN p-ISSN: 2252-8822, e-ISSN: 2620-5440  Date of Acceptance 13 June 2025 
Volume Issue
Month Year of Publication 2025 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article A Needs Analysis for Developing a Blended Learning–Driven Communicative Language Teaching Instructional Model to Enhance Primary Students’ English Communication Skills 
Title of Journal Journal of Education and Learning 
Institute of Journal The Canadian Center of Science and Education  
ISBN/ISSN ISSN(Print): 1927-5250, ISSN(Online): 1927-5269  Date of Acceptance 9 July 2025 
Volume 2026  Issue 15  
Month February  Year of Publication 2026 
Page 373-387  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article Toward the Development of a Lesson Study-Based Training Course for Enhancing Private School Teachers’ Competence in Communicative English Teaching at the Elementary Level  
Title of Journal ๋Journal of Education and Learning 
Institute of Journal The Canadian Center of Science and Education 
ISBN/ISSN ISSN(Print): 1927-5250, ISSN(online): 1927-5269  Date of Acceptance 23 December 2025 
Volume 2026  Issue 15 
Month August  Year of Publication 2026 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 


<
forum