ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Development of Cognitive Innovation to Enhance Knowledge Construction and Memory Process of Learners |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 กันยายน 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 8th International Conference on Educational Research: |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen University, Thailand |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 กันยายน 2558 |
ถึง |
12 กันยายน 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
8 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
1182-1195 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This research was aimed at designing and developing the cognitive innovation that
enhances knowledge construction and memory process of learners. The target group of the
two study phases included: Phase 1): five experts who evaluated conceptual framework of
cognitive innovation design; and Phase 2): three experts who evaluated the cognitive
innovation efficiency in 3 aspects, content, multimedia, and design of cognitive innovation
that enhances knowledge construction and memory process of learners. The Developmental
Research Design Type 1 was applied, involving 3 processes, namely, the design,
development and evaluation. We found that the design and development of the cognitive
innovation that enhances knowledge construction and memory process of learners comprised
the following main components: (1) Problem Base (2) Data Bank (3) Scaffolding (4) Center
for Collaborative Learning (5) Center for Enhancing Memory Process. Experts proved that
the cognitive innovation had content, multimedia, and design qualities that enhance
knowledge construction and memory process of learners. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|