ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE INFLUENCE OF PERCEIVED SERVICE QUALITY ON INTENTION TO USE PRIVATE HOSPITAL SERVICES |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 ตุลาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
Advances in Business-Related Scientific Research Conference 2016 in Milan (ABSRC 2016 Milan) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
GEA College |
สถานที่จัดประชุม |
Novotel Linate Milano |
จังหวัด/รัฐ |
Milan, ITALY |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
20 ตุลาคม 2559 |
ถึง |
21 ตุลาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2016 |
Issue (เล่มที่) |
50 |
หน้าที่พิมพ์ |
22 |
Editors/edition/publisher |
prof. Dr. Adja Fosner |
บทคัดย่อ |
Five dimensions of perceived service quality: tangibles, reliability, responsiveness, assurance, and empathy Zeithaml, Parasuraman, & Berry (1990) can be beneficial in creating identity to hospitals and helping service users differentiate a hospital service quality from others. An attempt to create such identity is made in order to build intention to use hospital services among patients or service users. Therefore, this research aims to study the influence of five dimensions of perceived service quality Zeithaml, Parasuraman, & Berry (1990) on intention to use private hospital services. By conducting a survey with 385 research participants in Thailand, this research has found that both reliability and assurance dimensions which affect intention to use services. These results can serve as guidelines in designing marketing strategies so as to gain a competitive edge in health-care industry. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|