ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Traits of City Personality: A Qualitative Study |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
14 กรกฎาคม 2560 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
9th International conference on Implications of Research in Business, Economics, Management Social Sciences and Humanities (IRBEMSH) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Akademika Nusa Internasional Association of Social Sciences and Humanities |
สถานที่จัดประชุม |
Osaka International Convention Center 5 Chome-3-51 Nakanoshima, Kita Ward, |
จังหวัด/รัฐ |
Osaka, Japan |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
14 กรกฎาคม 2560 |
ถึง |
15 กรกฎาคม 2560 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2 |
Issue (เล่มที่) |
7 |
หน้าที่พิมพ์ |
22-29 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
City personality means a set of human characteristics associated with the city brand. Several studies have adopted city
personality measurement scale to assess their own country personality. However, in Thailand, few studies focus on the brand personality in
its city context. The objective of the article was to discover what particular traits of the city personality in Thailand are. The data were
collected through a group interview of the 31 Thai informants who were asked to provide information indicating the particular traits of city
personality in Thai context. The findings show that city’s personalities were shared by 281 traits, 61 of which were identical to other
countries and 220 different, respectively. Those traits indicate both positive and negative aspects. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
3
|
|