2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ A Study of Students’ Mathematical Communication Competence in Classroom Using Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 10 กันยายน 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 10th International Conference on Educational Research 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 9 กันยายน 2560 
     ถึง 10 กันยายน 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 10 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 992-997 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This research aims to explore the mathematical communication competence in classroom using Open Approach as qualitative research, Protocol Analysis and Analysis Description. The target samples of this research are 6 students from 3rd grade of Baan Ma-Aue School, Roi-Et Province, under the management of the Students’ Mathematical Higher Thinking Development Project in Northeastern of Thailand, the Centre for Research in Mathematics Education (CRME), Khon Kean University. The researcher analyzed theses following data: Protocol data from sound and video recorder(s) interpretation, pictures, students’ works and field notes recording forms according to Dan (2013). The result shows that, the classroom using Open Approach according to Inprasitha (2011) in the first procedure, posing open-ended problem students have the potential to do the mathematical communication in the 2st level which is Connection and Transformation. Students communicated through speaking and writing to express their opinions, explain or clarify their concepts to the others in order to be conjunctive comprehension. Students applied their previous knowledge to solve any new problems and could translate or interpret the mathematical sentences into the representation forms like; letters, symbols or mathematical marks. The second: students’ self-study, third step: whole class discussion and comparison and fourth step: summarization through connection students’ mathematical ideas emerged in the classroom. Students could have the mathematical competence through the 3rd level: Reflection and Extension, they communicated through speaking and writing to express their opinions. They checked self-problems solving and found self-problems solving progressive method and summarized as rules or formulas which can be used to solve the other problems. 
ผู้เขียน
575050047-1 น.ส. เยาวลักษณ์ ชาญรบ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0