|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
FACTORS ANALYSIS OF SuperLeadership FOR PRIVATE SCHOOL ADMINISTRATORS IN THAILAND
|
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
19 กรกฎาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
INTE International Conference on New Horizons in Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
SAKARYA UNIVERSITY |
สถานที่จัดประชุม |
SAKARYA UNIVERSITY,Paris |
จังหวัด/รัฐ |
Paris,France |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
18 กรกฎาคม 2561 |
ถึง |
20 กรกฎาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2018 |
Issue (เล่มที่) |
October, 2018 |
หน้าที่พิมพ์ |
- |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The objective of this research was to synthesize the elements of SuperLeadership for private school administrators in Khon Kaen, Thailand. The criteria for determining the sample group was the function of the number of parameters or factor analysis which was 360 private school administrators consisted of 45 administrators and 315 teachers. The data-collecting instruments were the set of five-leveled questionnaires in 46 questions and the reliability was 0.983. The data analyzed by confirmatory factor analysis. The result of this research found the 4 main elements of SuperLeadership for private school administrators in Khon Kaen that were 1) Become a self-leadership which had 3 sub-elements; creating inspiration, self-value and good relationship 2) Model self-leadership which had 3 sub-elements; vision and ideology, Morality and Emotional Intelligence 3) Empowerment which had 4 sub-elements; Authorization and responsibility, Awareness and information exchange, Trust and reliability and Respect each others. and 4) Create a self-leadership culture which had 4 sub-elements; Love and bond, Practice, value and belief, Involvement in organization development and Welfare. With the empirical data found that the index of harmonization of SuperLeadership for private school administrators in Khon Kaen ware Chi-square = 63.28, df = 49, P-Value = 0.084, RMSEA = 0.028, SRMR = 0.014, CFI = 0.997, and TLI 0.995. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|