ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Research synthesis on the concept of reflective thinking |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
9 กุมภาพันธ์ 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 4th National and International Conference on Curriculum & Instruction “Instructional Leadership: driving for professional learning community” |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Education Faculty Khon Kaen University |
สถานที่จัดประชุม |
AVANI KhonKaen Hotel and Convention Center |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen, Thailand |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
9 กุมภาพันธ์ 2561 |
ถึง |
9 กุมภาพันธ์ 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
4 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
592 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Research synthesis on the concept of reflective thinking
Songsuda Muenthaisong e-mail: Songsuda.kk@gmail.com
Nurse Instructer, Boromarajonani College of Nursing, Khon Kaen
Ph.D. candidate. Curriculum and Instruction, Faculty of Education, Khon Kean University,
Sarintip Raksasataya e-mail: sarintpr@gmail.com
Assistant Professor at Curriculum and Instruction, Faculty of Education, Khon Kean University
Jintana Tangvoraphonkchai e-mail: jintta@kku.ac.th
Associate Professor at Faculty of Nursing, Khon Kean University, Thailand
Khon Kean University
Center for Research on Plurality in the Mekong Region (CERP) e-mail: cerp2001@hotmail.com
Abstract
This research is focused on reviewing and summarizing basic information and knowledge from various
research work related to reflection. Research that meets the eligibility criteria were collected using survey
data for research synthesis and the data summary were 8 leveraged for the research analysis. Statistics
parameter used in data analysis are frequency, percentage, and synthesis. There are 37 researches in
Thailand actively working on the concept of reflective thinking. The number of researchers working in
teaching, curriculum development, and public health issues are respectively 31, 2 and 4. The research
subjects are comprised of 3 aspects: (1) teaching and learning model to promote reflection in students, (2)
curriculum development for the incorporation of reflective thinking in education, and ( 3) public health
issues including reflection on nursing care planning and service
Keywords: synthesis of research related to reflection, reflective thinking |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|