ชื่อบทความ |
Students’ Ideas Anticipation through Flow of Lesson in Collaborative Lessons Planning for Classroom Using Lesson Study and Open Approach |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
7 พฤษภาคม 2562 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Multidisciplinary in Social Sciences |
มาตรฐานของวารสาร |
OTHER (ACI (ASEAN Citation Index)) |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Research and Development Institute, Suan Dusit University |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
15 |
ฉบับที่ |
3 |
เดือน |
September-December |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
This study was aimed to analyze students’ ideas anticipation through a flow of lesson in collaborative planning of a lesson team for classroom using Lesson Study and Open Approach. A teacher of the classroom uses the Open Approach as a teaching approach and the Lesson Study as an improvement of the teaching approach’s qualities (Inprasitha, 2015a). Research methodology was relied on a qualitative research by employing a participatory observation in which a researcher was a member of the lesson study team, composed of five members, who collaboratively work along steps of the Lesson Study. Thai version of Japanese textbook was used as a principle tool for collaborative planning the lessons. These textbooks are emphasized on problem situations in which connecting the students’ real world of daily life, as a result, the students could make sense from these problem situations (Inprasitha & Isoda, 2010; 2011). Research results were found that the team solved problem situations inside the textbook, then anticipated the students’ ideas through each components of the flow of lesson as follows: (1) considering representations of students’ real world to anticipate the students’ difficulties, (2) considering semi-concrete aids to anticipate the students’ ways of problem solving, and (3) considering representations of students’ mathematical world to anticipate the students’ ideas. In order to the students’ ideas are a subject matter of mathematics classrooms emphasized on problem solving (Inprasitha, 2017a; 2017b), the lesson study team, as a result, use these students’ ideas to collaboratively design other components of lesson plans for the classroom using Lesson Study and Open Approach. |
คำสำคัญ |
Flow of Lesson, Students’ Idea Anticipation, Lesson Study, Open Approach |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
ชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|