ชื่อบทความ |
DEVELOPMENT OF GRADE 10 STUDENTS’ SCIENTIFIC
ARGUMENTATION THROUGH THE SCIENCE -TECHNOLOGY-SOCIETY LEARNING UNIT ON WORK AND ENERGY |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
20 มิถุนายน 2562 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Technology and Science Education |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Omnia Science |
ISBN/ISSN |
Online ISSN: 2013-6374 – Print ISSN: 2014-5349 |
ปีที่ |
9 |
ฉบับที่ |
3 |
เดือน |
July - September |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
428-441 |
บทคัดย่อ |
This study aims to examine the effect of Science-Technology-Society (STS) learning unit on the Work and
Energy topic in developing grade 10 students’ scientific argumentation. The research participants were 20
grade 10 students at one secondary school located in Khon Kaen province, the Northeastern region of
Thailand. The students’ tasks, discourse and informal interview were collected and interpreted according
to the Toulmin’s Argument Pattern (TAP) framework. The findings revealed that the STS learning unit on
Work and Energy could promote the participating students’ scientific argumentation. That is, the students
could generate more quality and effective scientific argumentation according to the TAP framework.
There was a high number of quality scientific argumentation regarding Warrants, Qualifiers and Backing especially in the Decision Making and Socialization stages of STS approach. Also, the students normally applied their scientific understanding in creating their Grounds. The implication of this study in designing
the appropriate STS workshop for training in-service science teachers to be able to understand about the
STS approach and how to apply the STS approach in helping their students develop scientific argumentation.
|
คำสำคัญ |
Scientific argumentation, Work and energy, Science-technology-society approach, Thailand. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|