2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ การออกกำลังกายบนพื้นทราย สามารถพัฒนาความสามารถด้านการเดินในผู้สูงอายุได้ภายใน 3 สัปดาห์: การวิจัยเชิงทดลองแบบสุ่มและมีกลุ่มควบคุม  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 15 มีนาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The national conference of The 20th National Graduate Research Conference 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม อาคารพนจ์ สารสิน มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 15 มีนาคม 2562 
     ถึง 15 มีนาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2019 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 25-31 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Current methods to promote level of independence and health status of elderly likely involve various types of exercises on a hard surface. Several studies also reported challenging effects of sand surfaces, without clear evidence to support its benefit over a hard surface. This study compared effects of 6-week exercise training on hard and sand surfaces on walking ability in 30 community-dwelling elderly using a randomized control trial with double-blinded design. The subjects were trained using a Thai dancing program on hard (n=15) and sand (n=15) surfaces for 50 minutes/session, 3 times/week over 6 weeks. Subjects were assessed for their walking ability using the 10-meter walk test (10MWT) before the training and at week 3 and 6 after training. The results indicated that exercises on a sand surface significantly improved walking ability of the subjects since 3 weeks after training, and the effects were continued after 6 weeks. As outcomes of the 10MWT are important for overall walking ability, health status and levels of independence for elderly, the incorporation of a sand surface into the training may promote rehabilitation outcomes, particularly in a current era that the number of these individuals is dramatically increased. 
ผู้เขียน
577090003-1 น.ส. ชลธิชา แก้วจอหอ [ผู้เขียนหลัก]
คณะเทคนิคการแพทย์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0