2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Framework for Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to Enhance Critical Thinking for primary students  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 5 ธันวาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม ICITL 2019 International Conference of Innovative Technologies and Learning 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม UiT the Arctic University of Norway 
     สถานที่จัดประชุม UiT The Arctic University of Norway, Norway 
     จังหวัด/รัฐ Tromsø, Norway 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 ธันวาคม 2562 
     ถึง 5 ธันวาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 11937 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 644-652 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to synthesize the develop Framework of constructivist web-based learning environment model to enhance Critical Thinking for primary students. Model research was employed in this study (Richey & Klein, 2007), which focuses on processes of design and model de-velopment. The research procedures consist of three major steps: 1) document analysis and examination of learning and teaching context, 2) analyzing related principles and theories such as learning theory, Constructivist theories, Critical thinking, media theory and technology, and 3) synthesizing the theoretical framework and designing framework for Constructivist web-based learning en-vironment model to enhance Critical thinking based on the reviewed principles and theories. The participants of this study were experts from various fields such as theorists, designers, developers, evaluators, researchers, and learners. The results of the study show that there are five basic elements of the theoreti-cal framework includes (1) psychological base, (2) pedagogical base, (3) con-textual base, (4) Critical Thinking base, (5) Media theory and Technology base, and. The designing framework has four mains components as following 1.) The activation of cognitive structure and enhance critical thinking, 2.) The enhancement of cognitive equilibrium, 3.) The support and enhancement of cognitive structure and critical thinking, and 4.) The enhancement and support of knowledge construction and helping of critical thinking, and the designing frameworks has 8 elements as following: (1) Problem base, (2) resources center, (3) Related communities Center, (4) Collaboration center, (5) Cognitive tools, (6) Critical Thinking center, (7) Scaffolding center, and (8) Coaching center. 
ผู้เขียน
607050008-8 น.ส. พิมพ์วลัญช์ นันทัยทวีกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0