2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ DEVELOPMENT OF AN ASSESSMENT TOOL FOR MATHEMATICAL READING, ANALYTICAL THINKING AND MATHEMATICAL WRITING 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 28 พฤศจิกายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 3RD World Conference on Education - WCEDU 2019 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม The University of Winnipeg – Canada, Al-Madinah International University – Malaysia and AR CONFERENCES – Sri Lanka 
     สถานที่จัดประชุม Hotel Transit – Malaysia 
     จังหวัด/รัฐ Kuala Lumpur, Malaysia  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 พฤศจิกายน 2562 
     ถึง 29 พฤศจิกายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2020 
     Issue (เล่มที่) Vol. 9, No. 1, March 2020 
     หน้าที่พิมพ์ pp. xx~xx 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The major objective of this research was to develop and validate the quality of an assessment tool for evaluating the mathematical reading, analytical thinking, and mathematical writing of fourth-grade students. There were 222 fourth grade students with diverse capabilities levels randomly selected from Thai primary schools as respondents. Multidimensional Random Coefficients Multinomial Logit Model was applied to validate the quality of the developed assessment tool. A construct modeling approach and design-based research methodology were adopted to develop the assessment tool encompassing four phases as follows: (i) solve the students’ mathematical problems to develop an assessment tool; (ii) develop the assessment tool; (iii) validate the quality of the developed assessment tool, and (iv) report the quality of the assessment tool. The results of this research indicated that the assessment tool consists of 19 questions in two dimension and the quality passed the determined Education and Psychological assessment criteria. The test of the Likelihood-Ratio showed that the multidimensional model is relevant to the data at the highest level. It can be concluded that each question is qualified to assess the students and relevant to the developed dimensional examination structure. 
ผู้เขียน
615050095-4 น.ส. ณัฐธิดา เกษร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0