2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ DEVELOPING AND VALIDATING THE CONSTRUCT MAPS OF A DIGITAL TOOL TO ASSESS MATHEMATICAL PROFICIENCIES 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 28 พฤศจิกายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 3rd World Conference on Education (WCEDU 2019) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม The University of Winnipeg – Canada, Al-Madinah International University – Malaysia and AR CONFERENCES – Sri Lanka 
     สถานที่จัดประชุม Hotel Transit – Malaysia 
     จังหวัด/รัฐ Kuala Lumpur,Malaysia 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 พฤศจิกายน 2562 
     ถึง 29 พฤศจิกายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2020 
     Issue (เล่มที่) Vol. 9, No. 1, March 2020 
     หน้าที่พิมพ์ pp. xx~xx 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The research was aimed to develop and validate the assessment tool to assess mathematical proficiency in Number and Algebra strand. A total of 125 seventh-grade students from schools under the administration of Secondary Education Service Area 25, Khon Kaen province, Thailand with diverse learning abilities were selected as samples. Researchers employed design-based research consisting of four building blocks to construct a prototype utilizing a construct modeling approach. Firstly, researchers developed the construct maps to identify the seventh-grade students’ mathematical ability level in Number and Algebra strand. This is followed by creating the items of assessment tool according to students’ mathematical ability levels. Next, researchers assigned scoring criteria and created the transition of students’ mathematical proficiency levels. Finally, researchers validated the quality of the assessment tool through Wright map using the Multidimensional Random Coefficient Multinomial Logit Model. The construct maps of mathematical ability level consist of two dimensions, namely mathematical procedures, and structure of learning outcome. Results revealed that there are 20 items in the developed assessment tool and its quality passed the determined Education and Psychological assessment criteria. It can be concluded that each item is qualified to assess the students’ multidimensional mathematical proficiencies.  
ผู้เขียน
615050096-2 น.ส. ทัชมาภรณ์ ใสกาง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0