2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ FACTOR ANALYSIS OF THE PERFORMANCE EFFECTIVENESS OF THE SPECIAL EDUCATION TEACHERS IN THAILAND  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 24 กันยายน 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร TEST Engineering & Management  
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร EMAVADEV Publishers Private Limited 
     ISBN/ISSN 0193-4120 
     ปีที่ 2019 
     ฉบับที่ vol 81:Nov/Dec 19 
     เดือน 2019-12-12
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 2548-2553 
     บทคัดย่อ The purposes of this study were to develop the index of performance of special education teacher’s effectiveness and to validate the performance model of special education teachers effectiveness. The research was divided into two phase ; ( I ) study to component and indicators of performance of special education teacher’s effectiveness using synthesis document and in-depth interview from five selected experts (purposive sampling). ( II ) to examine model of performance of the special education teachers effectiveness using CFA (Confirmatory Factor Analysis) the sample include 490 Teachers and 60 administrators under the office of Special Education Bureau in Thailand using multi - stage sampling. Data was analyzed using basic statistics such as frequency and percentage which were then summarized. The research found that; 1) The performance effectiveness of special education teachers consists of 5 components 47 indicators; 1) standard of professional practice, 2) specialization in disabilities expertise , 3) professionalism, 4) screening ability, and 5) strategy of early intervention. 2) The performance effectiveness of the special education teachers level factors fit quite well with the empirical data set. χ2 = 66.489, df = 92, χ2/ Df = 1.275, RMSEA = 0.037, SRMR = 0.036, CFI = 0.986, TLI = 0.978  
     คำสำคัญ Factor analysis, Performance, Effectiveness, Special education teachers 
ผู้เขียน
597050036-2 นาง วิชุดา โชคภูเขียว [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0