2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Formation and Process of Becoming “Farmer-entrepreneur” 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 7 สิงหาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม TASS International Conference on Advancement in Economics Management Studies, Humanities and Social Science (AEMHS) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Taiwan Academy of Social Sciences (TASS) 
     สถานที่จัดประชุม The Howard Plaza Hotel Taipei, Taiwan 
     จังหวัด/รัฐ Taipei, Taiwan 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 6 สิงหาคม 2562 
     ถึง 7 สิงหาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This article employed qualitative research methodology using both participant and non-participant observation and in-depth interviews with six farmer-entrepreneurs, one community wisdom, and one local official in Khon Kaen province, Thailand. The aim of this study was to illustrate the formation and process of becoming farmerentrepreneur in Khon Kaen area. The farmers were selected to participate in this study based on their knowledge and skills in agricultural production, business management, marketing, and goals in profit-making for their business. The researchers employed content analysis method in analyzing the data. The findings showed that most farmerentrepreneurs in Khon Kaen had no experiences in agriculture and worked outside agricultural field. However, they were agricultural enthusiasts who were discontented with their previous jobs or were retired. They either saw opportunities in agricultural business or wanted to improve social acceptance of farmer occupation. There were four steps of becoming the farmer-entrepreneur: 1) the phase of formation which included finding information, collecting knowledge, trying out planting and selling, 2) the phase of setting goals which included learning new techniques, understanding meanings and strategies of becoming farmer-entrepreneur, and improving production methods, 3) the phase of establishing networks to exchange knowledge on production and marketing techniques, and 4) the phase of becoming a full farmer-entrepreneur which is defined by having many distribution channels and quality products enough for sale. The fourth step illustrated a clear profit-calculated characteristic of business procedure. 
ผู้เขียน
605080001-0 น.ส. นุชนารถ สมควร [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0