| ชื่อบทความ |
THE DEVELOPMENT OF CONSTRUCTIVIST SIMULATION LEARNING ENVIRONMENT
MODEL TO ENHANCE DECISION-MAKING FOR THE INDUSTRIAL ELECTRICAL
TECHNOLOGY STUDENTS |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
7 กรกฎาคม 2560 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
The Turkish Online Journal of Educational Technology |
| มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Education Resources Information Center |
| ISBN/ISSN |
2146-7242 |
| ปีที่ |
|
| ฉบับที่ |
|
| เดือน |
December |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
| หน้า |
178-183 |
| บทคัดย่อ |
ABSTRACT
The purpose of this research was to synthesize theoretical framework and designing framework of Constructivist Simulation
Learning Environment Model to Enhance Decision-Making for the Industrial Electrical Technology Students. Research design
was Model research (Richey and Klein, 2007) This study was a part of research in Phase I (Model development). Research design
was document analysis. The procedures were as follows: 1. Examining and analyzing principles, theories, selected research 2.
Synthesizing the theoretical framework and the designing framework of Constructivist Simulation Learning Environment Model
to Enhance Decision-Making for the Industrial Electrical Technology Students . The results revealed that: 1) The theoretical
framework consists of 5 foundations: (1) Context base, (2) Psychological base (3) Pedagogical base, (4) Multimedia and
Simulation and (5) Neuroscience base 2) The designing framework of Simulation Learning Environment Model to Enhancing
Decision-Making. Consisted of 4 Processes 1) Encourage the creation of cognitive structures that promote decision-making 2)
Support for cognitive equilibrium 3) Enlarging of cognitive structure and decision-making 4) Enhancing and supporting for
knowledge creation and decision-making. This Constructivist Simulation Learning Environment Model comprised of 8
components as following: (1) Problem Base 2) Resources 3) Cognitive Tools 4) Decision-Making room 5) Collaboration room 6) Coaching room 7) Related Case and 8) Scaffolding |
| คำสำคัญ |
Simulation learning environment, Constructivist, Decision-Making |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|