ชื่อบทความ |
Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment to Enhance Problem Solving |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
20 พฤศจิกายน 2560 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
The Turkish Online Journal of Educational Technology |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Association for Educational Communication and Technology |
ISBN/ISSN |
ISSN: 2146 - 7242 |
ปีที่ |
2017 |
ฉบับที่ |
Special Issue for INTE 2017 |
เดือน |
ตุลาคม |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
หน้า |
753 |
บทคัดย่อ |
The purpose of this research was to synthesize theoretical framework and designing framework of constructivist web-based learning environment to enhance Problem Solving. The procedures were as follow: 1.) To study and analyze principles, theories and related researches. 2.) To synthesize the theoretical framework 3.) To survey instructional context 3) To synthesize the designing framework. The results revealed that 1) The theoretical framework consisted of 6 bases as following: (1) Psychological base (2) Pedagogical base (3) Technological base (4) Media theory base (5) Problem Solving base and (6) Learning and Teaching Contextual base. 2) The designing framework consisted of 4 steps and 7 elements included: 1) To activate Cognitive structure and promotes problem solving. 2) To support for adjusting cognitive equilibrium 3) To support for enlarging cognitive structure 4) To promote the knowledge construction and problem solving. 5) To support and enhance knowledge construction and Problem Solving. And 7 elements of the constructivist web-based learning environment as following: 1) Problem base 2) Resource 3) Collaboration 4) Cognitive tools 5) Problem Solving Center 6) Scaffolding and 7) Coaching. |
คำสำคัญ |
Learning environment, Problem Solving |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|