2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment to Enhance Problem Solving 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 20 พฤศจิกายน 2560 
วารสาร
     ชื่อวารสาร The Turkish Online Journal of Educational Technology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Association for Educational Communication and Technology 
     ISBN/ISSN ISSN: 2146 - 7242 
     ปีที่ 2017 
     ฉบับที่ Special Issue for INTE 2017  
     เดือน ตุลาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า 753 
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to synthesize theoretical framework and designing framework of constructivist web-based learning environment to enhance Problem Solving. The procedures were as follow: 1.) To study and analyze principles, theories and related researches. 2.) To synthesize the theoretical framework 3.) To survey instructional context 3) To synthesize the designing framework. The results revealed that 1) The theoretical framework consisted of 6 bases as following: (1) Psychological base (2) Pedagogical base (3) Technological base (4) Media theory base (5) Problem Solving base and (6) Learning and Teaching Contextual base. 2) The designing framework consisted of 4 steps and 7 elements included: 1) To activate Cognitive structure and promotes problem solving. 2) To support for adjusting cognitive equilibrium 3) To support for enlarging cognitive structure 4) To promote the knowledge construction and problem solving. 5) To support and enhance knowledge construction and Problem Solving. And 7 elements of the constructivist web-based learning environment as following: 1) Problem base 2) Resource 3) Collaboration 4) Cognitive tools 5) Problem Solving Center 6) Scaffolding and 7) Coaching. 
     คำสำคัญ Learning environment, Problem Solving  
ผู้เขียน
597050024-9 น.ส. เพ็ญนภา คำแพง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0