2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ An Investigation of Abstraction Process Using Open Approach in Secondary School Classroom 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 13 กันยายน 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 13th International Conference on Educational Research (ICER2020)) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 556-566 
     Editors/edition/publisher Sasiwalai Bulalom 
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to investigate the process of abstraction from embodiment to the symbolism world in the 11th-grade classroom using open approach. The target group was forty-four 11th grade in Sarakhampittayakhom School during 2020, the researcher had worked as an intern at the school for a year and used open approach according to Inprasitha’s idea (2011) as a teaching method. This research collected data through teaching with open approach. The data was analyzed include protocols of student’s problem solving, field notes, student worksheets. Analysis of the collected data was done employing protocol analysis and analytic description. The research methodology was divided into two sections as follows. 1. To study the elements of the abstract process based on the concept of Skemp (1971; 1987) 2. To study the steps of abstract processes based on the concept of Tall & Isoda (2007). It was found that in the step of perception, students used some materials to help them made better understand problem situations. On the action step, students began to embody the world by working with concrete media and used it to get a solution to problems, and then made progress to a more mathematically symbolism. On the last step (refection), students conceptualized mathematics concepts employing using the various method in solving problems. 
ผู้เขียน
615050184-5 น.ส. ศศิวลัย บุลาลม [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0