ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
An Investigation of Abstraction Process Using
Open Approach in Secondary School Classroom |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
13 กันยายน 2563 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
13th International Conference on Educational Research (ICER2020)) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Khon Kaen University |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 กันยายน 2563 |
ถึง |
13 กันยายน 2563 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
1 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
556-566 |
Editors/edition/publisher |
Sasiwalai Bulalom |
บทคัดย่อ |
The purpose of this research is to investigate the process of abstraction from
embodiment to the symbolism world in the 11th-grade classroom using open approach. The
target group was forty-four 11th grade in Sarakhampittayakhom School during 2020, the
researcher had worked as an intern at the school for a year and used open approach according to
Inprasitha’s idea (2011) as a teaching method. This research collected data through teaching
with open approach. The data was analyzed include protocols of student’s problem solving,
field notes, student worksheets. Analysis of the collected data was done employing protocol
analysis and analytic description. The research methodology was divided into two sections as
follows. 1. To study the elements of the abstract process based on the concept of Skemp (1971;
1987) 2. To study the steps of abstract processes based on the concept of Tall & Isoda (2007).
It was found that in the step of perception, students used some materials to help them made
better understand problem situations. On the action step, students began to embody the world by
working with concrete media and used it to get a solution to problems, and then made progress
to a more mathematically symbolism. On the last step (refection), students conceptualized
mathematics concepts employing using the various method in solving problems. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|