2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Parents' Involvement in Learning Assessment During Remote Learning in Pandemic Era 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 7 มกราคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (SINTA: Science & Technology Index (Ministry of Research, Technology and Higher Education of Republic of Indonesia); EBSCO, etc) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Universitas Negeri Malang 
     ISBN/ISSN 2615-8787, 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน February
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า 108-117 
     บทคัดย่อ This study is aimed at providing an assessment scheme during learning at home by involving parents. Teachers as well as parents’ role in an intensive communication were emphasized under collaboration to help each other. The method used in this research was argumentative literature review on standard document of Panduan Penilaian oleh Pendidik dan Satuan Pendidikan (Kemendikbud, 2017). This research purpose is focusing on reducing teachers’ workload and confusion on how to assess students during learning at home. On the other side, it is to give understanding on the importance of parental involvement. As a result, a new manipulated assessment scheme had been introduced in this research. It could be used not only during Covid-19 pandemic, but in a normal program of education. Lastly, the communication between parents and school should be well maintained in order to get the best result of students’ achievements as well. 
     คำสำคัญ Learning at Home, Parental Involvement, Assessment Scheme 
ผู้เขียน
625050170-7 Mr. HAIYUDI [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ ไม่เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0