2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ A Causal Model of Gastronomy Tourism Development Focusing on Cultural Heritage Values in Maha Sarakham Province, Thailand  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 17 มกราคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร PSYCHOLOGY AND EDUCATION JOURNAL 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร PSYCHOLOGY AND EDUCATION 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่  
     ฉบับที่ 58 
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า 3016-3029 
     บทคัดย่อ The present study sought to address the following objectives: 1) to investigate circumstances, contexts and gastronomy tourism resources based on the cultural heritage values in Mahasarakham; 2) to examine formulation of the innovative model for the gastronomy tourism development on local rice based on the cultural heritage values; 3) to analyse strategies proposals for the gastronomy tourism development; and 4) to create tourism products as the innovative model for the gastronomy tourism development on local rice based on the cultural heritage values in Mahasarakham.In this study, a mixed-method approach was applied; specifically; qualitative and quantitative research was carried out. In obtaining quantitative data, a questionnaire was employed as a research instrument. The samples in this part included 400 tourists traveling to Phayakkhaphum Phisai district, Borabue district and Wapeepathum district, Mahasarakham. The quantiative data were analyzed through factor analysis, exploratory factor analysis, confirmatory factory analysis and structural modelling analysis. As for collection of qualitative data, in-depth interviews and focus group discussions were conudcted. The participants in in-depth interviews in three districts consisted of seven persons working in the government sector, nine of those in the private sector and fourteen of those in the community sector. In the meantime, the participants in focus group discussions included seven persons working in the government sector, nine of those in the private sector and fourteen of those in the community sector. The collected qualitative data were analyzed with content analysis so as to yield the accurate results and data according to the research objectives. 
     คำสำคัญ Gastronomy, Tourism Development, Cultural Heritage Values 
ผู้เขียน
577210027-1 นาง มัลลิกา เจแคน [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 3